Ben özel eğitim öğretmenliği öğrencisiyim. Özel eğitimli öğrencilerle çalışırken kazanımların içeriğini nasıl bulacağız. Mesela ben öğrenci ile değerlendirme sonucu sözcük, eylem çalışmam lazım. Ancak bu kazanımların içerik çerçevesini bilmiyorum. Mesela sözcükler için hayvan isimleri, aile üye isimleri, bazı nesne isimleri araba vesaire çalıştım. Eylemlerde ise al- ver, aç -kapa, git- gel gibi eylemleri çalıştım ancak bu yönlendirme ile oldu. Bu yönlendirme olmadığında yetersiz kalıyorum. Öğrenciye göre durum mutlaka değişkenlik gösterir ancak benim takip edebileceğim bir yol veya bir kılavuz var mı? Bana yol gösterebilecek? Yani bu yönlendirme olmadan kendi kendime yetebileceğim ve ilerleyebileceğim bir şeyler
top of page
bottom of page
Cok güzel bir soru. Bunun icinde ocidep setini almani ve alici dil calismalarina odaklanmani oneririm. Ayrica bundan sonra ogretecegin her hangi bir seyin her zaman icerigini bulamayabilirsin. Beceri ise beceri analizi yapman lazim. Kavram ise kavram taksonomisini dusunmen lazim. Ogrendigin 12 temel ogretim ilkesi var ya onlari bosuna ogrenmedin 😊 nesne mi ogreteceksin o zaman bardaktan baslayacaksin en son gergedan mesela neden yakindan uzaga❗ eylem mi ogreteceksin daga tirmanma eylemi yerine ilk once yemek yeme eylemini ogreteceksin. Eger bunlari yonerge takip eylemi olarak calisacaksan yine yakindan uzaga kolaydan zora hayatilik ilkelerini goz onune alarak organize edeceksin