Merhaba hocam 6 yaşında ağır otizm öğrencim var konuşma yok ve tekrarlayıcı davranışları var 1 yıldır yönerge ve taklit çalışıyorum ama bir ilerleme yok hocam nasıl çalışabilirim yardımınızı rica ediyorum.
Merhaba Betül Hanım. Kullandığınız yöntemi değiştirmeyi denediniz mi ? genellikle yapılandırılmış yoğun öğretmen kontrolünde çalışmalar yapılır bu tarz çocuklarla. Belki biraz oyun ve etkinlik çalışıp eğitsel kaygıdan uzak vakit geçirmek gerekir. Çocuk hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz ?
Hocam öğrencim kendini dış dünyadan soyutlamış dikkat yöneltme dışında diğer basamaklar da ilerleyemediğim öğrenci yönerge çalışırken nesneye al yönergesi verdiğimde göz hizasından uzak bir yerden almasını bekliyorum nesneye bakmadan eliyle aramaya başlıyor ayakları ritmik bir şekilde hareketli ve sabit duran bir çocuk değil eli de ayakları gibi her nesne ye ritmik bir şekilde dokunuyor öğrenciyi ilk aldığımda dış dünyadan kendini daha çok soyutlamış bir durumdaydı başı hep aşağıda kendini sanki kapatmış durumdaydı biraz daha tepkisel durumda şu an ama taklit ve yönerge de sıkıntılar yaşıyorum hocam
Hocam bahsettiğiniz vaka oldukça ağır gözüküyor. Bu kadar ağır vakalarda maalesef ilerlemelerde çok yavaş oluyor. Parkur çalışmaları denediniz mi hiç ?
parkur çalışmaları problem çözme becerileri gerektirir. basit adımlamalar denge yürüyüşü gibi etaplar kurulabilir. size video göndereceğim.
Merhaba Betül Hanım. Kullandığınız yöntemi değiştirmeyi denediniz mi ? genellikle yapılandırılmış yoğun öğretmen kontrolünde çalışmalar yapılır bu tarz çocuklarla. Belki biraz oyun ve etkinlik çalışıp eğitsel kaygıdan uzak vakit geçirmek gerekir. Çocuk hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz ?