İyi günler hocam. 1. Sınıf hafif otizm ogrencimde sürekli materyalleri ağzına alma, yırtma, kağıt kopartıp çiğneme,kalemlerin ucunu ağzına alıp kırma,yerdeki yapraklari alıp yutma,burnunu karıştırıp yeme, balgamini çıkarıp eline alma ve tükürme davranışları var. Sınıfta ne bulduysa ağzına alıp yemeye çalışıyor. Kartlarım, ahşap materyallerim deforme oldu hep. 2 dakika serbest bırakamıyorum. Mutlaka dolaptaki bir materyale zarar veriyor. Görmezden gelerek çözeceğim davranışlar değiller. Dikkatini sürekli başka yöne ceviriyorum. Çalışma yaparken de bu davranışları sergiliyor. Bir eliyle çizgi cizdirirken diğer eli defteri koparmakla uğraşıyor. Duyu bütünleme ve oyun terapisi aliyor.Bana ne tavsiye edersiniz?
top of page
bottom of page
Merhabalar Hocam, 1. sınıf öğrencisi olduğu için oral dönemde kalmistir diyemeyeceğim. Bu kadar yoğun problem davranisi olan bir cocuk 6 saatlik grup egitimine uygun degildir diye dusunuyorum. Bu yüzden okulundaki bep kurulu ile görüserek çocugu ''grup egitimine hazirlik programina almalari yönünde görüş belirtmelisiniz. O zaman 6 saat degil 2 saat bireysel ve 1 saat grup egitimi icin gelecek ve problem davranislerini söndürmek için daha iyi bir egitim almasini saglayacak. böyle bu çocuğu 6 saat sinif icinde tutmak cok zor. bireysel sinifinda yapilandirilmis ortamda problem davranisini sagaltmak gerekir önce